נוהגים לאחר או להקדים? אולי בהשפעת הלידה שלכם?

נוהגים לאחר או להקדים? אולי בהשפעת הלידה שלכם?

176764-OW9GLB-813B

במשך שנים נהגתי לאחר. עשר דקות לפני שעת היציאה נזכרתי שאני "חייבת" אבל ממש "חייבת" לכבס את החולצה, להשקות את הגינה, להכין עוד מנה קטנה לארוחת הצהריים… ואז התרחיש הקבוע; יוצאת באיחור, נוהגת בלחץ אדירים ובראש הקודח שלי מדפדפת בתסריטים שעשויים לתרץ את התמהמהות. תמיד אבל ממש תמיד ברור היה לי שמי שיקבל את פניי יתאכזב ויכעס עלי.

לאורך השנים ניסיתי לשנות את הדפוס. להקדים ולצאת, לכוון את השעונים בבית שימהרו "לעבוד" על עצמי אבל שום דבר לא הואיל. ונותר לי רק להסכים עם התואר המפוקפק 'מאחרת סדרתית'.

עד שיום אחד הנטייה הזו שלי התבהרה. הגעתי למקורה. היה זה בקורס בו עיבדנו מחדש את חוויית הלידה שלנו. הבנתי שאני מאחרת משום שמשהו בי כמהה שיקבלו אותי בשמחה ובאהבה למרות האיחור. משהו בי רוצה להרגיש רצויה ושייכת למרות הדרך בה נכנסתי.

התובנות ירדו באחת, כמו זכיה מצלצלת במכונת מזל מופלאה והן קשורות לסיפור הלידה שלי. נולדתי בלידה ארוכה וקשה, שעות של צירים וכאב לאימא ולי. באותן שנים היה מקובל שתינוקות ואימהות צריכים לנוח אחרי הלידה ולכן שיכנו כל אחד מהם בנפרד. אימהות במחלקת יולדות ותינוקות בתינוקייה. מאחר שנולדתי פצועה בפניי (מהלחץ הרב שנמשך שעות ארוכות ) הגדילו לעשות והשאירו אותי "במנוחה" בתינוקייה יומיים וחצי.

אבי ציפה לבן זכר שיוכל להמשיך את זכר המשפחה שחלקה ניספה בשואה. בקבלת הפנים לה זכיתי מהוריי, על פי הנארטיב שמלווה אותי לאורך חיי, הורי התאכזבו. מהיותי בת ופצועה.

אכזבה זו שלהם ליוותה אותי עד אותה מדיטציה. היא ליוותה אותי באופן לא מודע וגרמה לי לאחר שוב ושוב בכדי לנסות ולתקן את החוויה הפנימית שנצרבה בי באותו מפגש ראשוני ומכונן עם הורי. תגובתם ניהלה אותי ללא ידיעתי מרבית חיי.

לידה היא הכניסה הראשונה שלנו לעולם. חוויות שנצרבות בנו מכניסתנו זו מוטבעים בנו היטב ומשפעים על דפוסים רבים בחיינו. לדרך בה נולדנו: לידה ארוכה, קצרה, "מאוחרת", ניתוח קיסרי, פגות, בעזרת וואקום, זירוז, אילחוש, מצג הלידה: עכוז, פנים, ראש ולתוצאותיה עשויה להיות השפעה על בחירותינו בעתיד.

האם אתם מאחרים או מקדימים? איך אתם יוצאים מהמיטה בבוקר? האם אתם נדרשים למספר "נודניקים" על מנת להתעורר או שקרן אור ראשונה כבר מוצאת אתכם עירניים ומוכנים לחוות יום חדש? האם אתם זקוקים למספר שעות של שקט להתארגנות לפני שאתם יוצאים מהבית? האם אתם מרגישים שאתם צריכים להתאים את המקצבים הפנימיים שלכם לשעון חיצוני? נושאים אלו ונוספים עשויים להיות תוצאה מסיפור הלידה בה נולדתם.

הטור המקורי פורסם ב'תיקון לידה' ב Xnet – https://xnet.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5047965,00.html